Thursday, January 15, 2009

PENGERTIANMU

Pengertianmu
__________


Hari Berganti Hari
Maseh mencari satu kepastian
Apakh maksud disebalik Baris kata
Yang Sukar untuk ku fahami;

Titisan Air mata berderai
Persoalan diBongkar
Kenapa Kenapa
Namun suara bagaikan tiada

U dont understand me?
Kata di luahkan
Termanggu aku seketika
Apakah Maksudmu
Jawapannya cuba teka..

Aku sudah Fed up
Terdiam
Pikiranku terganggu
emosi mencelah
Sejarah silam cuba dibongkar
Namun fakta "Understand" tiada huraian

Jari jemari ku bertanya lagi
Apakah pengertianmu wahai si pembalas
Jawapannya tetap sama
Utuh dan keras bagai kan tunggul d lautan

Kata terakhir balasanmu
"Bye, nda th ko phmkan aku"
Aku Fed up, Aku Fed up
Ulangan kata
Sangat bisa untuk ku sentuh

Pedih
Rintihan didalam hati
Hari berganti hari
Menanti jika ada satu waktu
Untukku kembalikan rasa segar
didalam Jiwaku..

Ya Tuhan, Tolonglah aku
Bukakan pintu hatinya
untuk menerimaku
Walaupun ada secubit garam
Aku akan bersyukur akan limpah kurniamu...


Karya:

S.Faisal
QUT
Australia/Brunei

No comments: